Kontrast
Wielkość czcionki

Nowa kampania „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze”

25 kwietnia, podczas uroczystego spotkania, zaprezentowano materiały nowej kampanii społecznej „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze”. Wystartuje ona już 2 maja, a jej celem jest uświadamianie Polakom wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.

 

Kampania została zainicjowana przez Grupę LOTOS i Narodowe Centrum Kultury, a jej partnerami są TVP, Polskie Radio i „Niepodległa”. Jest ona odpowiedzią na to, co dzieje się na stadionach, pielgrzymkach, czy ogólnie w przestrzeni publicznej, gdzie modyfikowane symbole naruszają przepisy obowiązującego prawa.

„Flaga Narodowa często towarzyszy kibicom podczas wydarzeń sportowych i właśnie dlatego chcemy, aby dzięki naszym działaniom pojawiała się w tych miejscach w sposób godny. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” będziemy wspólnie z polskimi kibicami przeżywać wielkie sportowe emocje, stając się jedną drużyną narodową świadomie korzystającą ze swoich najważniejszych barw i symboli powiedział Piotr Ciach, przedstawiciel członka Zarządu Grupy LOTOS.

mężczyzna elegancko ubrany stoi na środku przed mikrofonem, w tle baner z flagą Polski i hasłem kampanii

Jarosław Sellin podczas prezentacji kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.”

Instytucje zaangażowane w kampanię złączyły siły, by upowszechniać wiedzę, jak poprawnie używać barw i symboli narodowych. W ramach działań promocyjnych m.in. zostanie wyemitowana seria spotów telewizyjnych i radiowych. Data startu kampanii, 2 maja, ma symboliczny wymiar, bo w PRL tego dnia Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy. Dziś, w wolnej Polsce, obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, celebrując ojczyste barwy narodowe.

Jak powiedział podczas konferencji Rafał Wiśniewski, Dyrektor Narodowego Centrum Kultury, „z badania opinii społecznej, przeprowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury, wynika, że szacunek dla symboli narodowych jest dla Polaków podstawowym wymiarem patriotyzmu”. Niech ta kampania przyczyni się do większego poszanowania naszych symboli, które wyróżniają Polaków na tle reszty świata.

My z kolei publikujemy porady dotyczące poprawnego wywieszania flagi oraz ciekawostki dotyczące Polskiej flagi. Polecamy lekturę 🙂