„The Miracle You’ve Never Heard Of” – kampania Instytutu Adama Mickiewicza
W czwartek, 13 sierpnia, Instytut Adama Mickiewicza zaprezentował film „The Miracle You’ve Never Heard Of”, który w kilka minuty opowiada o znaczeniu i wybranych aspektach Bitwy Warszawskiej. Krótki film dedykowany jest widzom zagranicznym, którzy nie posiadają wiedzy o wydarzeniach w Polsce w 1920 roku.
Anglojęzyczny film jest elementem kampanii, której celem jest uświadomienie zagranicznym odbiorcom nie tylko samego faktu bitwy rozegranej na przedpolach Warszawy, ale raczej ogromnego znaczenia tego starcia dla Europy. Wyjaśnia, dlaczego musiało dojść do Bitwy Warszawskiej, wskazuje najważniejsze sukcesy wojskowe, przedstawia pokrótce głównych bohaterów wydarzeń. Film kończy się wezwaniem przypominającym o tym, że wolność nie jest dana za darmo i tego daru nie wolno marnować.
Autorem spotu jest Stefan Tompson, popularyzator historii polskiej, twórca angielskojęzycznych viralowych spotów. Ma na swoim koncie już inne, ciekawe projekty filmowe.
Aby obejrzeć film wystarczy wejść w kanały social media Instytutu Adama Mickiewicza lub na stronę culture.pl.