Pakiet edukacyjny do filmu VR "Nie kochać w taką noc"
A gdyby tak użyć VR na szkolnych lekcjach? A może w ramach zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku? Biuro Programu „Niepodległa” i Fundacja Koncept Kultura zapraszają do skorzystania z przygotowanych propozycji! Materiały edukacyjne łączą się z filmem VR „Nie kochać w taką noc” i stanowią kompleksową propozycję na zajęcia, które połączą świat wirtualny z realnym i przybliżą uczestnikom świat międzywojennej rozrywki. Wszystkie pliki przygotowano w wersji kolorowej na rzutniki i ekrany i w wersji czarno-białej do druku. Zapraszamy do korzystania!
Film VR „Nie kochać w taką noc” – podstawa lekcji i warsztatów
Blask świateł, olśniewające kostiumy, akrobatyczna choreografia i gwiazda wieczoru: Aleksander Żabczyński (w tej roli Jacek Knap) czekają na widzów VR „Nie kochać w taką noc”! Żabczyński to artysta, co go nie trzeba przedstawiać, mężczyzna, co całuje dłoń pięknych madame, kocha w takie noce jak ta i na którego wady nie ma już rady. Tylko co, jeśli konferansjer Maniek (Dawid Dziarkowski) i kelnerzy pomylą damy, które przybywają na niezwykły wieczór rewii – piękną nieznajomą, będącą naprawdę Iną Benitą (Katarzyna Ptasińska) wezmą za żonę Marię, a żonę (Aleksandra Grzelak) za zwykłą wielbicielkę? Najuprzejmiejszy aktor II RP będzie się musiał nieźle natrudzić, by wyjść cało z tego ambarasu! Jak sobie poradził można zobaczyć w filmie VR.
UWAGA! Dla zachowania najlepszej jakości, film najlepiej oglądać na goglach VR w aplikacji YouTube VR. Oglądając film na tablecie, komórce bądź ekranie komputera bez gogli VR zalecamy przejść tu do wersji 2D (kliknięcie otworzy nowy ekran).
Cardboardy – proste okulusy
Aby przenieść się w wirtualną rzeczywistość filmów, gdy nie posiada się specjalnych okulusów, zaleca się stosowanie cardboardów i słuchawek. Na nich filmy sferyczne (360 stopni) można wyświetlać w trybie rzeczywistości wirtualnej (VR), który umożliwia przesuwanie telefonu dookoła siebie w celu wyświetlenia różnych fragmentów obrazu sferycznego. Dzięki temu można poznawać obraz wideo w zupełnie nowy sposób, za każdym razem odkrywając nowe detale. Jak to zrobić?
1. Wyszukaj w aplikacji Youtube na smartfonie film VR 360 stopni „Nie kochać w taką noc” na kanale YT Niepodległa
2. Wybierz film.
3. Kliknij w prawym dolnym rogu ekranu z filmem symbol VR headset (wygląda jak położona na brzuszkach kanciasta literka B). Po wybraniu tej opcji ekran smartfona zostanie podzielony na dwie części zawierające taki sam obraz.
4. Umieść smartfona w cardboardzie.
5. Przyłóż cardboard ze smartfonem do oczu lub zamocuj na głowie, jeśli posiada mocowanie. Rozglądaj się, aby oglądać różne fragmenty obrazu sferycznego – możesz patrzeć w górę, w dół, przed siebie i za siebie.
Miłego seansu!
Materiały dla szkół podstawowych – Zróbmy kabaret!
Dla uczniów szkół podstawowych przygotowano materiał pod tytułem „Zróbmy kabaret! Przedsiębiorstwa rozrywkowe w dwudziestoleciu międzywojennym”. Główne zadanie dla uczestników: jako międzywojenni przedsiębiorcy teatralni muszą zebrać fundusze na otwarcie własnego kabaretu i wykazać się znajomością rynku. Za każdą konkurencję można zarobić część potrzebnych środków. Kto zdoła wynająć lokal i stworzyć show, które zachwyci publikę?
- Załącznik nr 1: Instrukcja korzystania z cardboardów
- Załącznik nr 2: Aleksander Żabczynski – biografia
- Załącznik nr 3: Maria Żabczyńska i Ina Benita – biografie
- Załącznik nr 4: Postaci epoki kabaretów
- Załącznik nr 5: Filmy polskie
- Załącznik nr 6: Rymy
- Załącznik nr 7: Piosenka Własta
Wersja czarno-biała:
„Zróbmy kabaret! Przedsiębiorstwa rozrywkowe w dwudziestoleciu międzywojennym” do druku
Materiały dla szkół średnich – Mam Żabczyńskiego!
Uczniowie szkół średnich zmierzą się z wyzwaniem: jak napisać scenariusz filmowy, by produkcja odniosła sukces w kinach? Gdy dostaje się tylko tytuł i trzeba stworzyć prawdziwy hit, a krępują nas dziwne zasady sprzed stu lat i konieczność doboru odpowiedniej, musi wyjść coś niezwykłego. Scenariusz zajęć pod tytułem: „Mam Żabczyńskiego! Epoka gwiazd dwudziestolecia międzywojennego” przybliża świat kultury i kinematografii sprzed stu lat.
Scenariusz dla szkół średnich „Mam Żabczyńskiego! Epoka gwiazd dwudziestolecia międzywojennego”
- Załącznik nr 1: Instrukcja korzystania z cardboardów
- Załącznik nr 2: Aleksander Żabczynski – biografia
- Załącznik nr 3: Maria Żabczyńska i Ina Benita – biografie
- Załącznik nr 4: Amanci kina
- Załącznik nr 5: Pozostała obsada
- Załącznik nr 6: Tytuły filmów
- Załącznik nr 7: Szlagiery i piosenki
Wersja czarno-biała:
„Mam Żabczyńskiego! Epoka gwiazd dwudziestolecia międzywojennego” do druku
Materiały dla uniwersytetów trzeciego wieku – Jak w kabarecie!
Seniorzy poczują się jak w międzywojennym kabarecie! Na podstawie przygotowanych materiałów ich zadaniem będzie stworzenie programu kabaretowego, który przyciągnie tłumy. Wielkie nazwiska, znane utwory i pomysł na niezapomniany wieczór gotowy! Zajęcia w grupach pozwolą na fantastyczną integrację z nutką sentymentu w tle.
Scenariusz dla uniwersytetów trzeciego wieku „Jak w kabarecie – Morskie oko czy Qui Pro Quo”
- Załącznik nr 1: Instrukcja korzystania z cardboardów
- Załącznik nr 2: Aleksander Żabczynski – biografia
- Załącznik nr 3: Maria Żabczyńska i Ina Benita – biografie
- Załącznik nr 4: Fotosy Kabarety
- Załącznik nr 5: Tytuły i piosenki
- Załącznik nr 6: Magazyny część 1, część 2 i część 3
- Załącznik nr 7: Program kabaretowy
Wersja czarno-biała:
- Scenariusz dla uniwersytetów trzeciego wieku „Jak w kabarecie – Morskie oko czy Qui Pro Quo” do druku część 1
- Scenariusz dla uniwersytetów trzeciego wieku „Jak w kabarecie – Morskie oko czy Qui Pro Quo” do druku część 2
- Scenariusz dla uniwersytetów trzeciego wieku „Jak w kabarecie – Morskie oko czy Qui Pro Quo” do druku – Załącznik nr 6
Zapraszamy do korzystania!